canada-2024.reismee.nl

Dag 24 Vancouver - Amsterdam

En dan is de laatste dag van deze mooie reis aangebroken. Helaas vannacht slecht geslapen door een beginnende verkoudheid. In de ochtend de koffers inpakken voor de terugreis en de auto inladen. We moeten voor 11 uur uitchecken maar gelukkig mogen we de auto nog even in de garage laten staan.

Deze laatste ochtend gaan we ontbijten bij Bellagio, hier zijn we 2 jaar geleden ook geweest. Lekker omelet en gebakken ei, ofwel Sunny Side Up. De winkels gaan voorlopig nog niet open, dus besluiten we om nog wat rond te gaan rijden, we hoeven pas rond 14 uur bij het vliegveld te zijn. Helaas voel ik me niet echt lekker, dus veel doen zit er niet in. We besluiten naar Granville Island te rijden en daar wat rond te kijken. Wat een drukte weer, zelfs op een zondagochtend. Maar we zitten lekker in het zonnetje te genieten van alle mensen, de bootjes die voorbij varen en de zon. Dat is echt nog even genieten.

Daarna rijden we op ons gemak naar Vancouver National Airport. Eerst de auto inleveren en dan inchecken, dat ging echt ontzettend snel. Binnen een half uur waren we klaar, nu wachten tot we gingen boarden. Ik zit rustig ergens te lezen, Walter loopt zoals gewoonlijk wat rond op het vliegveld. Nog even Canadese koekjes met marple sirup kopen voor het thuisfront en dan het vliegtuig in.

We vertrekken mooi op tijd en dan is het een lange zit. We kijken wat TV, lezen wat en proberen te slapen. Het eten is zoals op de heenreis niet heel veel, ook niet echt smakelijk. Gelukkig had ik toch niet veel honger. En dan landen we om 11.30 uur Nederlandse tijd weer op Schiphol. Even wachten op de koffers die gelukkig als een van eerste op de band liggen en dan naar huis. Het gewone leven gaat weer beginnen.

We kunnen terugkijken op weer een prachtige reis. Canada is toch echt een prachtig land, er is zoveel moois te zien. We hebben dan ook weer volop genoten, al zal het ook wel fijn zijn om de familie weer te zien. Nu moeten we het doen met de mooie herinneringen.