canada-2024.reismee.nl

Dag 23 Campbell River - Vancouver

Vanmorgen weer de koffers ingepakt om naar onze volgende bestemming te gaan. Maar eerst nog maar even lekker ontbijten in het hotel. We brengen de bearspray naar Eagle Eye Adventure, we mogen hem niet meenemen in het vliegtuig en zij kunnen hem goed gebruiken.

Daarna rijden we naar Nanaimo, een tocht van ongeveer 1.45 uur. Zoals iedere keer moeten we een uur voor de afvaart aanwezig zijn, tijdens het wachten lezen we wat in de auto. De veerboot legt net aan, onvoorstelbaar hoeveel auto's er van de boot af komen rijden. Deze oversteek is niet zo mooi, er zijn geen eilandjes om naar te kijken, dus blijven we binnen zitten.

Rond 13 uur komen we aan bij Horseshoe Bay, vanaf daar is het nog een half uur rijden naar ons hotel. We rijden over de Lions Gate Bridge van Vancouver North naar Stanley Park, het fietspad waar we vorige keer langs hebben gefietst zien we onder ons liggen. Als we aankomen bij Hotel The Burrard is onze kamer nog niet klaar maar we mogen onze auto wel alvast in de garage zetten.

We lopen naar Granville Street, het winkelgedeelte. We slenteren langs winkeltjes en drinken op een terrasje een prosecco en een aperol spritz. Daarna terug naar het hotel waar onze kamer ondertussen klaar is. Alvast online inchecken en even relaxen. Vanavond gaan we als afsluiting lekker eten bij Italian Kitchen, hier zijn we 2 jaar geleden op onze eerste avond in Vancouver gaan eten. Het cirkeltje is rond nu we hier op onze laatste avond gaan eten. Vanavond nog de koffers inpakken voor de terugreis morgen, dan zit deze mooie reis er weer op.