canada-2024.reismee.nl

Dag 9 Golden Golf Club

Vandaag een dagje ontspannen, we gaan namelijk 18 holes golfen. We hadden een starttijd geboekt om 10 uur, maar dat werd helaas vertraagd door de vorst van afgelopen dag. De baan is hier namelijk gesloten als het gevroren heeft. Maar goed, dan had ik nog even tijd om een leuk golfshirtje te kopen, het is hier toch uitverkoop.

Uiteindelijk mochten we dan om 11.15 uur de baan in.

We zaten in een flight met een moeder en haar 12-jarige zoon. Erg aardige mensen, ze vertelden ons veel over de golfclub en de omgeving. Qua niveau kwamen ze gelukkig ook wel met ons overeen. Omdat het hier toch wel heuvelachtig is, hadden we een buggy geregeld. Dat was ook wel heel fijn, de meesten reden hier trouwens met een buggy. Onze flightgenoten liepen de eerste 9 holes en namen daarna ook een buggy.

We hebben zalig gespeeld in een prachtige omgeving. Zo mooi om de bergen op de achtergrond te hebben. Wel duurde het heel lang, we zijn ruim 5 uur bezig geweest. Het clubhuis was niet zoals wij in Nederland gewend zijn, er zat ook bijna niemand. Daarom besloten wij om na het spelen dan ook maar te vertrekken.

Onze flightgenoten hadden ons verteld over een prachtig uitkijkpunt op Mount 7. Deze bergis genoemd naar de karakteristieke "7"-formatie in de sneeuw nabij de top en die rond half juni enkele weken zichtbaar is vanwege het smeltpatroon van sneeuw en ijs op de top. We moesten hiervoor wel een grindweg rijden van 14 km maar dan had je ook wat. Wat een uitzicht, prachtig. Het leek wel On top of the world. Heel leuk was ook dat er net toen wij boven kwamen een paraglider op het punt stond te vertrekken. Prachtig om te zien, je moet het maar durver, rennend een berghelling af en hopen dat je parachute open gaat. Walter stond ook nog even te praten met 2 mountainbikers, zij hadden er 3 uur over gedaan om boven te komen. Nee, geef mij de auto dan maar.

Hierna zijn we lekker gaan eten bij Indian Kitchen, naanbrood, tandoori beef kebab en kipcurry. Een leuke afwisseling na alle hamburgers en steaks. Nu zijn we weer terug in de cabin, voetjes op de bank en rustig aan doen.

Jos en Marianne

Zoooo, ziet er weer heel gaaf uit allemaal! Mooi zeg!