canada-2024.reismee.nl

Dag 6 Canmore

Vanmorgen rustig aan gedaan. Een kleine tegenvaller, de wandeling die we vandaag wilden doen naar Grassi Lakes is gesloten, niet bekend wanneer hij weer opengaat. Twee jaar geleden was deze hike ook al afgesloten, toen had ik deze ook al willen lopen.

We besluiten er dan maar een rustig dagje van te maken. Het is opnieuw lekker zonnig weer, daar boffen we toch wel erg mee. Omdat we toch wat willen lopen, gaan we via de Policman's Creek naar Main Street lopen. We lopen naar de brug vanaf waar je een fantastisch zicht hebt op de Three Sisters.

Vanaf daar lopen we langs de Policeman's creek over een mooi wandelpad langs de Spring Creek Drive naar Main Street. Hier zien we het derde oudste gebouw van Canmore, The Northwest Mounted Police (NWMP) Barracks, gebouwd in 1893.

We slenteren door het centrum, kijken wat winkels, drinken koffie buiten op een terras in de zon.

Via een schilderachtige boardwalkpad aan de andere kant van de Policeman's Creek lopen we terug naar ons hote. Maar eerst maken we nog een foto van het Big Head-beeld. Het is een mooie wandeling langs vijvers en door moerasachtig gebied.

Terug op de hotelkamer zet Walter de foto's van gisteren en vandaag op de laptop en schrijf ik de verhalen van gisteren en vandaag. Ook doen we een was, onze wandelkleren waren wel aan een opfrisbeurt toe. Buiten op het balkon lunchen we in de zon. Verder doen we rustig aan, Walter ligt te slapen en ik zit wat te lezen. Het wordt helaas wel wat bewolkt, dan merk je ook dat de temperatuur meteen een stuk minder is.

Eind van de middag rijden we weer naar het centrum. We lopen nog een stuk langs de Bow River met prachtige uitzichten over Mount Rundle en de Three Sisters. Over de Bow River ligt nog een oude spoorbrug, dit is nu een voetgangersbrug. Ook dit levert weer mooie plaatjes op.

Vanavond eten we nog een keer bij Murietta's. Morgen verlaten we Canmore en rijden we richting Golden. Ik zal het hier wel missen, we hebben een fijne hotelkamer en Canmore is een gezellig plaatsje.

Marianne Rombouts

Ziet er echt fantastisch uit allemaal!
Romantischer dan dit kun je het op je trouwdag niet vieren.
Proficiat nog! Jos en Marianne